Izleti za 2020. g.

22 23 24 25 26 27 28
Pratite nas i Online:

Podijeli nas i na:

Durmitor kako smo ga mi doživili

Durmitor – 04. – 09.07.2014.g.- Kako nam je bilo (tekst i foto)

Durmitor

Točno u ponoć 4. srpnja 2014.g. (ili 5.srpnja jer bila ponoć ) 33 solinska planinara sa prijateljima iz susjednih društava krenuli su put Crne Gore. Cilj je bio osvojiti nekoliko vrhova najviše i najljepše planine susjedne nam države – Durmitor.
Nakon cijelonoćne vožnje uslijedilo je osvježenje na jednoj od najljepših crnogorskih rijeka, Tari, rijeci koja prolazi drugim najdubljim kanjonom na svijetu jer smjestio se taj kanjon odmah iza onog najpoznatijeg na svijetu, iza Kolorada (eng. Grand Canyon). Saznavši temperaturu rijeke ( 9°C) jedna grupa se ipak odlučuje za krstarenje Pivskim jezerom dok druga, brojnija i hrabrija, grupa hrabro navlači odijela i kreće na rafting. Kombinacija ljepote i hladnih zapljusaka rijeke ostavila nas je bez riječi, a u pojedinim trenutcima i bez daha. Vrhunac je uslijedio (ne)planiranim kupanjem kao i želja pojedinaca da prvi put zaplivaju u rijeci – rezultat = ne ponovilo se 
Domaćin Goran Šibalić nas nakon raftinga vodi prema mjestu Žabljak i planinarskom domu Neviđen´o koji je sljedećih dana bio naša baza – baza za odmor, topli obrok sa neizostavnim desertom, ćakulu, pismu, besidu…UZDRAVLJE! ŽIVILI!!!

Rano ujutro ustajanje, okrepa i pokret.
Cilj prvog dana – najveći vrh Durmitora, Bobotov kuk – 2523 m.
Krećemo sa Sedla. Penjemo se vijugavim putem preko Uvite grede, kratki odmor kod jezerca Zelenog vira, pogled na Đevojke, još dva prijevoja, užarena lica – VRH !
Prekrasna priroda na sve strane, uživanje u prelijepom pogledu na Crno jezero, Šarene pasove, Škrčka jezera…smiješak, ptičica, jedna zajednička slika i lagano spuštanje – jedna grupa natrag na Sedlo autobusom do Doma, dok se druga odlučuje na povratak malo dužom stazom koju započinjemo, netko skijanjem, a neki i “sanjkanjem“ , kratki odmor i druženje sa pastirom i nezaobilaznom Nikšičkom pivom. Lagano uz priču nastavljamo put, spuštamo se penjemo/spuštamo, malo kroz gustu šumu i stigli smo u Pitomine.
Predivan dan ispunjen planinarenjem, zezancijom, večernjom zabavom na Domu uz birane note našeg harmonikaša Ante.
Sljedeći dan Prutaš – 2393 m grupa A
Savin kuk – 2313 m grupa B
Kako i kuda – slike će barem malo predočiti pogled na Škrčko jezero, Šarene pasove, cvijetne livade, vesela i zadovoljna lica, Azona….uživajte!
Posljednji dan planinarenja – Crvena greda ( 2164 m ).
Krećemo iz doma lagano, opušteno gazimo stazu. Počinje kiša, a kabanicu kofer čuva! Nastavljamo uz poglede u nebo, ali odustajanja nema. Put pod noge i udri do vrha!! Malo kiše, malo sunca pa udrija još i vitar, ali ipak Crvena greda je naša. Uz laganu okrepu uživamo u pogledu na šumu oko Crnog, Jablan i Zmijinjeg jezera.
Nije baš da nam se ide, ali natrag se mora. Nasmijani puni doživljaja spuštamo se uz malo kiše, sunca, hoće/neće i ipak hoće – pljusak! Mokri se vraćamo kući , a u kući PEČENO JANJE pa juha i naravno kolač!!! Rekli bi naši planinari VRH! Oglasila se i harmonika, krenila pisma i zdravica uz dobru kapljicu.
Što reći?
Još jednom se zahvaljujemo obitelji Šibalić na gostoprimstvu – vodičima Goranu i Jovanu na strpljenju i razumijevanju kao i gđi. Suzani na ukusnoj i toploj domaćoj spizi.
I naravno hvala i našem vozaču!
Bilo je prekrasno, očekivanja ne ispunjena nego i nadmašena . Nemoguće je sve opisati, dovoljno je reći – PONOVILO SE!!!
Previše priče, sada uživajte u slikama…

Tekst by: Nada Braica
Foto: Branko Ćurković

P.S. Bit će još fotografija….